.

Wednesday, June 10, 2015

MENDUNG TAK BEERTI HUJAN

tajuk tak boleh blah...

ya, betul apa, mendung tidak beerti hujan.
cuaca sekarang memang tidak menentu. sekejap rasanya panas, sekejap lagi hujan lebat, di tambah lagi dengan petir sambung menyambung.

Aku hanya sempat post tulisan 5 kali saja untuk tahun ini.. berbanding tahun tahun lepas. Aku lebih banyak membaca sekarang.

Apapun sebenarnya aku cuma nak beritahu pembaca aku masih sihat, Alhamdulillah..semakin mokkkk...hahaha sebab banyak makan dan tidur.. ish ish ish..


Eh jangan silap paham, aku belom tahap mokk cam meow di atas hokey...[sumber gambar ialah dari google]

tentang ekonomi negara kita pula, hmm aku risau dan rungsing sebenarnya dengan nilai ringgit yang susut. jumlah barang yang boleh dibei di kedai runcit untuk RM 100 tidak sama seperti dulu. apalah yang dapat dengan RM 100. tak lepas belanja dapur sebulan. seminggu pun beum tentu.. saborrr jelah..kita sebenarnya boleh rasa dengan nilai barang yang boleh dibeli dengan wang kita. kuasa beli dah susut juga..sama susut dengan nilai mata wang. huhu satu je aku hairan, mengapa, musim cuti sekolah jalan mesti jam... balik kampung ke, makan angin ke, sentiasa ramai orang terutama shopping kompleks. takkan lah orang jalan je kat shoping kompleks tu tak membeli iyer dok.. ke windows shopping.

Tapi kan untuk aku yang ada pekerjaan tetap walaupun tak kaya ni, adalah juga duit untuk beli makanan dan ada baki lagi untuk shopping. Orang lain yang kurang berkemampuan lagi kesian.. Kalau mereka ni sakit, penyakit kanser pulak tu, lagi lah kasihannnn..jadi sekali lagi aku rasa bersyukurrr yang amat sangat dengan keadaan aku sekarang serba sederhana dan sihat.