.

Sunday, February 20, 2011

UNSTABLE EMOTIONAL CONDITION


SAKIT, SAKIT, SAKIT..
BILA NAK BAIK?


DUIT, DUIT, DUIT...
BILA NAK KAYA?




KAHWIN, KAHWIN, KAHWIN..
BILA MAU KAHWIN DA?


KENAPA, ....APAKAH...?
BAGAIMANA,.... DIMANAKAH.....? 
SIAPA, ....ADEKAH? ADA KE? ADA?!!

HARAPKAN PAGAR, PAGAR RUNTUH, 
HEMPAP BENIH POKOK MANGGA AKU YANG BARU NAK TUMBUH..

DUA TIGA KUCING BERLARI, 
MEMANG TAK SAMA DENGAN KANGKUNG KU SEORANG, 
JADI JANGAN LAH NAK MENYEMBANG, 
AKU MEMANG TAK SAMA MACAM KORANG..




PECAH KACA, PECAH GELAS, 
PECAH KANG TV ITU AKU KERJAKAN
PEN JINGGA PEN BIRU, 
U TAK SKE, I PEDULIK APE U?


P/S: KERJA, KERJA, KERJA..
       TAPI AKU SUKA KERJA AKU....HUHU (NASIB BAIK)





Sunday, February 13, 2011

ular tedung hitam

Semalam aku bermimpi melihat seekoar ular tedung berwarna hitam yang sedang melebarkan kepalanya. Ular itu  berbuat demikian sejurus melihat aku sedang cuba melintasi hadapanya. Aku pula tiada laluan lain selain laluan berhampiran ular tersebut. Ular itu seakan memberitahu aku "kalau kau berani lalu, aku akan patuk kau"..sambil kepalanya melebar-melebar seolah sudah bersedia untuk mematuk aku. Seram gila..

Apa maknanya itu? kemudian aku terjaga. Lepas itu aku tidur balik, seolah-olah aku lupa aku sedang mimpi apa tadi. Bila aku bangun semula baru aku teringat aku mimpi ular tedung warna hitam. Jadi aku pun "google" lah, sebab aku sedikit terganggu dengan mimpi tersebut. Kebanyakkan hasil "google" tidak memihak kepada ku. Warna hitam melambangkan sihir meskipun ular itu melambangkan jodoh. Ular tedung hitam yang boleh mengancam nyawa bermaksud percubaan untuk menyihir atau individu yang mempunyai niat tidak baik terhadap aku.. Agaknyalah..aku pun bukanlah arif sangat pasal mimipi-mimpi ini. Harap-harap tidak ada apa-apa yang buruk berlaku. Amin.

P/s: selalunya aku mesti letak gambar. Kali ini aku tidak mahu meletakkan apa-apa gambar mengani ular kerana aku sangat geli gelemen dengan ular. sekian.

Saturday, February 12, 2011

Aku dan kasut

Aku sebenarnya sangat suka bershopping. Aku gemar berganti-ganti baju dan kasut. Aku rasa kawan-kawan aku pun lebih kurang sama ngan aku, cuma aku kronik lagi la..kikiki Kadang-kadang aku kesal juga dengan sikap aku yang suka membazir. Manakan tidak, ada antara kasut-kasut aku tu masih dalam keadaan baik, dah aku nak "madukan mereka".

Kalau aku kelaur membeli belah ataupun menonton wayang, aku tidak akan melepaskan peluang untuk melihat kasut-kasut terkini yang sesuai dan cantik dipakai oleh diriku.. Kalau aku dah berkenan dan kemudian aku tidak membelinya, apabila pulang ke rumah nanti, pasti aku teringat-ingat kasut yang aku berkenan tu. Lepas tu mulalah menyesal tak sudah..hahaha

Kalau saiz kaki ku ini sama ngan adik aku tak apa juga. Aku boleh bagi dia pakai. Masalah de problemo nye pula, saiz kakiku ini umpama si kenit dalam cerita Snow White and 7 Dwarf.. agak kecil lah beb. saiz 5 ke, saiz 4.5 ke buleh la aku pakai.

Sekarang ni aku tengah mengidam nak beli kasut kerja. Dari hujung tahun lepas aku masih tak beli-beli lagi. Waaa..nak kasut, nak kasut....uwaaaa....~ (+_+)*

Berikut merupakan koleksi kasut aku..dan kebanyakkannya aku jarang pakai.
Teruk kan aku ni...huhuhu


Ni kasut yang paling aku gemari..macam but sikit!



Kasut diatas ini, aku jarang pakai.. tapi yang hujung tu kasut bertutup, aku selalu pakai pergi sekolah..



Yang ini memang aku banyak lenjan. Flat-shoes memang kegemaranku.. aku pakai flat sampai ada yang terkopak-kopak. Walaupun rupe mike tidak lagi seperti dulu aku tetap pakai sebab aku suka.



Yang ini pula, aku sangat-sangat jarang pakai... hehehe..
aku beli jer tapi nak padankan ngan baju apa aku pun tak tahu..huhuhu...



Yang ini memang aku baru pakai sekali.
 Lepas tu aku tak pakai lagi dah..dia jadi sempit. 
Tak selesa. Sakit kaki aku kang..aku ingat nak jual je



Yang ini pun aku baru pakai sekali, aku suka sangat kasut ni, 
tapi pun tak selesa nak pakai walaupun memang saiz aku..huhuhu

Sunday, February 6, 2011

aku manusia biasa

Aku sedar aku ni siapa..
Kadang-kadang aku malu nk jumpa orang,
Kadang-kadang aku rasa rendah diri,
Bila aku fikir diri yang tak sempurna,
Aku jadi malas nak bersuara,
Malas nak kehadapan,

Orang selalu kata,
Apa nak risau...
"kau cikgu apa, pandai bergaya, masih ada yang minat, ada masa depan.."...*erkk..ada ke?
Orang tak tahu apa yang aku rasa
Aku tahu nak rasa takut, dengan masa depan yang tak pasti..
Aku wat bodoh je..
kalau dah tuhan tentukan nasib aku begitu dan begini aku redha je..
Orang lihat aku gembira..
Aku sedaya upaya mengcoverkan perasaan aku yang sebenarnya...
Yang penting aku berusaha untuk hidup bahagia dan gembira.


Aku hanya manusia biasa...bukan kerabat diraja..bukan golongan bangsawan, bukan hartawan apatah lagi jutawan..mahupun cendekiawan.. jauh sekali jelitawan mahupun rupawan.. aku hanyalah diriku..

*psst: pinjam kata-kata kawan aku kt fb _nurul fazliyana*