Perjalanan Pesakit Kanser Limfoma: Demam

Bab 1: Aku ke hospital hari ini untuk temujanji kali keberapa aku pun tak pasti. Dan aku tak pernanh kira. Buku temujanji yang dulu telah hilang dan kak siti (misi incharge) gantikan buku baru. Diikutkan memang telah berpuluh temujanji dengan doktor aku pergi.

Kali ini temujanji sangat penting. AKu telah demam 3 kali sejak dua bulan yang lepas dan melalui high grade fever. Badan agak lemah, berat badan turun dan guess what. My white blood cell count is lower than normal. i am worried..

Lama juga aku tak updated blog ini. Agak bersarang. aku agak sibuk dan pada masa yang sama, kurang sihat. Doktor seperti biasa bertanya macam-macam soalan. Aku juga memberi bermacam-macam jawapan. Akhirnya doktor minta aku buat x ray, dan tb test. Hurmm.. penat la nk buat test tb tu.. suspek tb lagi ker? lebih baik suspek tb dari kanser yer tak.. tak sanggup aku nak kimo lagi. bone marrow apatah lagi.

Balik dari hospital aku penat yang amat,,, dan dalam hati aku bercambah rasa risau. Rasa berdebar-debar. Bimbang penyakit lama berulang.. iaitu limfoma. Patutlah doktor guna term Remisson rather than Cure.. i am not cure yet..

Owh that is sound scary.

Comments

Nisa said…
Assalamualaikum, harap masa awak baca ni, keadaan awak sudah sihat. Bulan lepas, adik kesayangan saya disahkan menghidap limfoma.. non hodgkin stage 3. Umur dia 26 tahun. Ujian Allah swt. Harap awak pon kuat dan tabah untuk terus berjuang menentang penyakit ni. Saya baca blog awak and semua symptoms tu ada pada adik saya. Saya pon da sebulan batuk tapi takut sangat nak pergi check doctor. Tak sanggup nak dengar kalau ianya bad news. Kesian pulak kat mak bapak. Harap semua nya ok with you. Salam perkenalan. Kalau nak melancong, boleh la dtg Singapore. Tapi takde apa yang best pon kat sini. :)

Salam
Nisa
Nisa said…
Masya Allah, Alhamdulillah.

Waalaikumussalam.

Thank you sangat Maya sebab reply balik.

Memang masa ni sangat susah untuk kita. Sekarang baru dapat tau cancer adik Nisa tahap 4. Berat rasanya nak terima. Tapi kita ada Allah swt. Nisa rasa ujian Maya lagi berat. Semoga Allah swt terus bagi kita umat Islam kekuatan untuk teruskan hidup di jalannya. Macam mana keadaan Maya sekarang?
Anonymous said…
Salama...sy just nk share...cuba makan double stem cell...insyallah ianya boleh mengaktifkan sel dlm bdan untuk lawan kanser tu. ..insyallh kite hnya mampu ikhtiar...kalau nak cuba boley kol sy 0176533747
WELLCOME said…
SALAM.... sy cuma nak share sedkit berkenaan denganherba cordyceps. Untuk maklumat lanjut boleh pm sy 0194657046...

KHASIAT CORDYCEPS
CORDYCEPS YANG DIKULTURKAN OLEH SYARIKAT AHB ADALAH JENIS PENGKULTURAN BERPATEN YANG BERMUTU TINGGI DIIKTIRAF DI PERINGKAT ANTARABANGSA DAN MEMPUNYAI 28 KALI GANDA KHASIATNYA DARIPADA CORDYCEPS YANG LIAR (SINENSIS). CORDYCEPS SANGAT MEMBANTU DALAM KESIHATAN KITA DAN ANTARA KEBAIKANNYA IALAH :
1.Penyelidik mendapati bahawa cordyceps mampu merendahkan tekanan darah yang terlalu tinggi,
2.Penyelidik mendapati bahawa cordyceps membantu mengurangkan secara berkesan astma, lelah, letih, kepenatan dan lain-lain penyakit berkaitan dengan system respirasi/pernafasan.
3.Penyelidik juga mendapati bahawa cordyceps mampu memperbaharui kemampuan tenaga seks lelaki.
4.Cordyceps juga membantu meningkatkan tahap tenaga. Malah, cordyceps mempunyai kemampuan untuk meningkatkan adreanaline yang mana dapat memulihkan tenaga yang lemah dengan cepat.
5.Penyelidik mendapati cordyceps adalah herba anti-aging/anti penuaan yang luar biasa.
6.Penyelidik mendapati cordyceps membantu meregulasikan/menyeimbangkan gula dalam darah. Herba ini amat membantu dalam melawan penyakit diabetes/kencing manis.
7.Cordyceps membantu dalam memperbaiki ingatan dan mampu meningkatkan mood malah menajamkan minda.
8.Cordyceps membantu menyerap lain-lain nutrin/zat/vitamin dengan lebih berkesan dan effectif.
9.Cordyceps juga pembina darah (blood builder) dan mencuci darah (build purifier) yang hebat.
10.Cordyceps membantu fungsi jantung, hati, pankreas dan buah pinggang.
11.Cordyceps membantu menguatkan sistem imuniti (sistem daya tahan badan daripada penyakit)
12.Cordyceps meningkatkan anti-oksidan dan anti-radang.
13.Cordyceps membantu sebagai anti-tumor atau anti-kanser
14.Cordyceps membantu membaiki fungsi sistem pencernaan.
15.Cordyceps membantu mengurangkan risiko pembentkan batu hampedu.
16.Cordyceps membantu mengurangkan risiko mendapat penyakit Parkinson
17.Cordyceps membantu mengurangkan masalah kolestrol yang tinggi.
Kesimpulan Penggunaan herba ini dikesan sejak China kuno dimana ia digunakan oleh Maharaja China. Ia digunakan untuk menguatkan dan membina semula badan terutama selepas keletihan atau setelah sakit yang lama yang selalunya dikaitkan dengan buah pinggnang yang lemah. Hasil yang hebat telah dilaporkan terutama yang berkaitan dengan penyakit buah pinggang terutama buah pinggang yang gagal. Mengikut kajian, cordyceps telah meningkatkan 17- hydroxycorticos-teroid dan 17-ketosteroid level (yang bertindak sebagai super-cortisone tanpa toxic. Mengikut perubatan China, masalah yang berkaitan dengan buah pinggang dapat dilihat melalui simtom kepenatan yang keterlaluan/chronic fatigue, sakit sendi dan belakang, berdenggung di telinga, pelbagai jenis masalah seksual seperti mati pucuk/impotance. Cordyceps mampu menyelesaikan masalah ini. Cordyceps ibarat team player kerana kesan yang membantu banyak bahagian di badan kita. Kajian seluruh dunia menunjukkan ia kesannya adalah luas untuk organ dalaman dan membantu membersihan darah.
pm... 0194657046.tq...

Popular Posts