Berfesyen? i say, go VINTAGE!


Apa itu fesyen vintage? hmm..cuba
tengok gambar ini...

Ini gambar Audrey Hepbum yang hidup pada awal 1930an. Kalau ditanya fesyen vintage tu macam mana, pasti terbayang muka Audrey yang kiut ni takpun terbayang muka Saloma.


kalau orang kata fesyen lama, ya, betullah itu vintage. Vintage: pakaian "preloved" ataupun yang sudah dipakai era 1920an hingga 1980an. Tapi, wujud lagi ke baju-baju zaman atuk nenek kita dahulu? Ha, tak semestinya korang kena godek almari nenek korang semata-mata nak go vintage punya pasal. Pakaian ala VINTAGE banyak djual sekrang dimana-mana butik pakaian mahupun shopping mall dengan harga berpatutan. Tak semstinya korang kena curik baju nenek korang ok..


Ada orang tidak kisah dengan baju apa yang mereka pakai untuk keluar malam ataupun bersiar-siar. Ada pula orang yang terlampau kisah dengan baju yang mereka pakai di luar mahupun di dalam rumah. Apapun, apa sahaja baju yang aku pakai dan aku suka nak pakai, kalau orang lain nak komplen, ada aku kisah? haha. Walaupun aku seorang cikgu, aku sangat suka berfesyen, dan ini sangat difahami oleh rakan-rakanku yang lain.

Jap, bukan baju vintage tu seksi ke? takla sangat..walaupun aku bertudung i still can go vintage what...Lihat saja fesyen vintage dibawah ini..korang boleh pakai inner and tudung yang plain untuk matching dengan outfit vintage yang dipilih... :)



Hehe.....harapan aku post aku tentang vintage fesyen menjadi inspirasi korang untuk berfesyen..jangan korang geledah almari nenek korang pasni sudah...





Dress kiut kat atas ini daripada designer: Jezmine Blossom...Salah seorang pereka fesyen vintage Malaysia yang berjaya menarik perhatian selebriti..Bubye..selamat berfesyen!

Comments

ooo vintage tu fesyen lama ek? baru tau :) ko dengan fesyen memang tak boleh dipisahkan hehe
vintage is cool....follow me back or jln2 lah cni

Popular Posts