Medical leave

Medical Leave.. or lebih dikenali sebagai MC. 
Aku antara orang yg kerap MC. HAri ini aku mc lagi.. aku kena jumpa doktor fisioterapi.
Hmm aku menghidap penyakit fibrosis la plak.. chest fisioterapi ni supaya aku bernafas ngan betul dan udara keluar masuk dengan lancar.. dorang ajar aku buat sendiri then aku kenala wat sendiri dimana-mana pun aku berada hourly.. aiyoo..klu aku ngah keje camne kak misi? 

Mucus kat lung aku ni banyak and membeku lalu aku pun mengeluarkan cecair yang dinamakan kahak yang agak banyak jugakla lebih2 lagi time demam.. demam aku plak on and off jerrr.. pening la kepala aku..kene sabar la banyak2.. kadang-kadang aku muntah.. short breath gak .. tu pasal doktor bagi aku chest phisioteraphy..paru-paru aku ada scarring yang kemungkinan besar disebabkan oleh radioterapi tahun lepas..tapi aku tak puas hati ngan explanation doc. 15hb ni another appointment..aku nak tanya dia sok. jangan tak  jawab soalan aku. 

P/s:mentang-mentang cikgu, banyak jek nak tanya,,huhu

Atas ni kaedah chest phisioteraphy untuk mengeluarkan mucus yang tak diperlukan oleh badan. 

Comments

Popular Posts