Menu Sarapan Pagi: Style Aku

Dalam dua bulan kebelakangan ini aku gemar sarapan roti perancis Gardenia. ala yang ade bijiran kat roti dia tu... ha..yang cepat habis tarikh luput tu.. huhuhu



Roti ni lebih baik dari roti putih kerana tinggi kandungan serat. yelah aku kan dah tua.. makan pun mkanan orang tua gak la.. Roti putih sesuai untuk kanak-kanak atau remaja. untuk kucing pon okay gal. itupon kalau kucing korang berselera BESAR PUNYA..  ada kucing yang suka makan roti gak tau.. terutama kucing kampung. semua jenis makanan nak bedal



Disebabkan kekerapan aku membawa roti ini ke sekolah semua rakan-rakan guru turut serta mencuba penangan roti perancis ini. Kemudiannya aku melihat mereka juga turut membeli roti yang sama hahaha.. tapi membahasakan roti itu nama aku. huhu 

"hari ni nak makan roti maya la.."
"maya, rini kitorang makan roti engkau..."  sewel tol dorang ni.

jenama apa kegemaran aku? mestilah gardenia.. lagi mau tanya. Aku tau banyak brand lain di pasaran. tapi aku dah makan roti ni sejak aku kecik lagik. Arwah bapak aku yang ajar pastu dia pon memang suka roti Gardenia.. Aku macam tak boleh makan brand lain la..



sesuai dengan logo dorang, "you can even eat it on its own" memang aku suka makan macam tu je.. termasuk roti perancis tu. Nak sedap sikit aku selalu cicah air kopi ker, nescafe ker. 



buat pertama kalinya, pagi tadi aku sapu garlic butter kat roti aku.. sedap gak.. huhu


Kalau korang nak diet, roti memang sesuai sangatlah untuk korang..cepat kenyang dan tahan dalam jangka masa yang lama tau..cubelah rasa,, sedap...





Comments

Popular Posts