.

Sunday, June 24, 2012

Tanya sama Pokok

Lama sungguh tidak menulis. Macam biasa alasan aku ialah sibuk.. dah memang aku sibuk, nak buat macam mana. Aku benci melihat kawasan rumah aku yang bersemak samun dan tiada bunga.

gambar 1: bukan srumah aku. huhu

Aku takut nak tanam nanti mati pokok tu.. Sebab ketidak pastian diriku yang akan menyiram setiap hari.
tapi aku teringin benar nak tegok pepohon hijau dan bebunga pelbagai color kat rumah aku ni. Tiap hujung minggu aku mesti tak duk rumah. pergi umah adik aku atau berjumpa kawan2. takpun kursus atau program sekolah. Hari2 biasa lak pagi jangan harap aku boleh siram. sebab aku mesti lambat.... huhuhu

Pendek kate aku memang bukanlah orang yang rajin nak jaga n siram pokok... lagipun aku sorang aje duduk umah ni. dulu abah ada, terjagalah jugak pokok2 kat rumah. sekarang semua semak and yang dlam pasu dah mati pon....

apa yang boleh memotivasikan aku supaya menanam dan menjaga pokok2 ngan baik? hmmm...... Tanya sama pokok...










No comments: