"owh..doktor yang pandai"

wahai..doktor yang pandai..
kenapa kau selalu cucuk tangan aku sakit?
kenapa kau tak buat betul-betul? ingat tangan aku ni kayu ke?
tak boleh ke kalau tak boleh buat panggil orang lain?
Sakit tau tak kau buat banyak2 kali then tak lepas..

aku tanya kau ni
"sudah biasa ke buat ni?"
"owh saya sudah biasa..."

Cekap sungguh untuk orang yang sudah biasa..??????
Mentang-mentanglah aku pergi klinik kerajaan yang aku tak perlu bayar..

boleh tak kau cakap elok sikit cik misi?
Ada tak aku bercakap dengan kau wahai cik misi dengan ayat kurang sopan?
Meski kau masam merungut, aku tetap ucap terima kasih...
Boleh tak kau senyum sikit? Sikit pun jadilah WAHAI CIK MISI yang baik hati..

ingat aku suka ke, pergi hospital jumpa kau wahai cik misi dan doktor yang sungguh pandai...?

Comments

Popular Posts