Jodoh

Aku tidak mengharap mempunyai jodoh
Aku bersyukur dengan apa yang aku lalui
Bersyukur sangat dengan apa yang aku ada
Bersyukur masih diberi kesihatan yang baik dan buah fikiran yang baik
Sebab aku tahu tuhan merancang yang terbaik untukku

Ramai yang mahu lihat aku berkahwin
Ramai mengharapkan ada jejaka berkahwin dengan aku dan menjaga aku
Tetapi ramai yang tidak tahu, jejaka di luar sana ada berharap mereka dijaga oleh wanita 
Aku mungkin tidak dapat beberbuat demikian



Jodoh itu ketentuan tuhan
Jika dia berkehendak aku untuk berkahwin pasti aku sudah lama berkahwin

Lelaki beribu, yang bersungguh susah nampak
Perlu lebih jaga diri kalau aku cuai nanti rugi
Perlu hati-hati jangan beri ruang diambil kesempatan

Lebih baik sendiri.
Bahagi kasih pada keluarga,
Pasti lebih bermakna
Keluarga sentiasa ada,
Cinta Sayangnya tiada tandingan

Comments

Popular Posts