.

Wednesday, June 15, 2011

anak murid ku EP 2

hmm aku nak cerita satu kisah anak murid aku ni.. kenapa aku bila dengan budak perangai lain sikit.. aku sebenarnya garang. tapi dengan budak2 aku cair sikit lah.. hehehe..

biasalah dalam sekolah mesti ada yang palingggg nakal, palinggg pandai, palingggg lembapp.. dan palingggg macam2 lagi. sebagai guru aku tidak boleh beri gelaran macam ni kat murid.. tapi sebab aku nak cerita,, anggap jelah off record.. hhehe

anak murid aku sorang ni palinggg lembap. tapi, tapi, tapi... dia palinggg rajin.. memang budak ni pemalas. Pernah makan penampar gak ngan cikgu lain. Pasal geram sangat pemalas nak buat kerja sekolah.. Cuma, budak ni kalau cikgu minta tolong, dia orang pertama ke hadapan, dia pon selalu menggunakan ayat yang sopan bila berkomunikasi dengan guru. 

Selain itu, budak ni pon antara yang palinggg nakal kat sekolah. Ada buat kes jugaklah. Memang selalu ngadap aku, cikgu konseling. Famili? hmm famili okay,,cuma budak ni kurang kasih sayang sikit. Kadang-kadang bila dengan budak kita tak boleh nak guna kekerasan. Dorang suka nak memberontak dan balas balik hukuman dan denda yang diberi oleh guru. 

Tapi zaman sekarang ni susah nak jumpa budak yang nakal tapi rajin, nakal tapi sopan, nakal tapi alim. Banyak yang di skolah nakal, tapi di rumah baik nak mampos depan mak ayah... *tu yang sakiit jiwa tu nak settle. 

Budak ni selalu doakan aku cepat sihat. Macam mana aku tahu? aku tengok muka dia aku dah tahu dah.. dia pon ada hubungan baik dengan cikgu lain. Ramai cikgu mengadu kat aku budak ni rajin buat kerja lain selain kerja sekolah.. hahaha..  Walaupun dia lembap, dia diterima masuk ke sekolah teknik. Kan? doa cikgu. Sebab walaupun dia bodoh, tapi dia respek cikgu dan rajin tolong orang. 



Ini surat dia kat aku. Aku pernah terserempak dengan dia kat hospital. Terkejut dia tengok aku kurus keding. Masa tu dia jaga abangnya yang sakit sebab eksiden motor.  hari2 dia jaga abang dia walaupun abang dia selalu pukul dia kaw2..baik kan budak ni.


No comments: