.

Tuesday, May 11, 2010

Dear Friend, Will u come with me to Japan?


Seperti yang kawan-kawanku sedia maklum, aku selalu berangan melancong ke Jepun. Aku harap aku dapat pergi ke Jepun sebelum aku mati. Aku nak sangat pergi Taman-taman Jepun yang dipenuhi bunga Sakura. Ambil gambar puas-puas sambil menghirup udara segar di negara orang. Kalau orang lain pasti mereka lebih suka ke Eifel Tower, US ataupun England. Ataupun Indonesia, China dan Singapura. Kalau aku ada banyak duit, aku nak melancong ke seluruh dunia. Aku Nak tengok semua jenis budaya yang ada di dunia ini. Lepas tu aku nak catat dalam diari "Siri Penjelajahan MEl" hehehe. Banyaklah aku punya angan-angan.

Berbalik kepada cerita melancong ke Jepun, Aku memang menanti kawan-kawanku "say yes" untuk turut serta bersamaku ke Jepun. Ramai antara kawan-kawan memang kaki jalan dan suka melancong sambil mengambil gambar-gambar menarik. Bukan nak shopping pun, hanya nak berada di tempat orang sambil menikmati pemandangan dan pemandangan itu berjaya direkod.

Seorang kawanku bernama Yaya, telah mengajak ku melancong ke Indonesia pada tahun lepas. Disebabkan bajet tidak mengcukupi, aktiviti itu ditangguhkan kepada satu tarikh lain yang akan diberitahu kelak. haha. Seorang lagi kawanku bernama kak reen, bersetuju mengikuti program pelancongan bersama aku dan yaya. Kali ini kami merancang untuk pergi ke China. Pun terpaksa ditangguhkan kerana bajet. bajet bajet tak ada. Yela, masing-masing belum sah jawatan dan gaji pun cukup-cukup je. Masing-masing ada perkara lain yang lebih penting harus diutamakan.

Kali aku merancang untuk pergi ke China pada tahun hadapan jika tiada aral melintang. AKu sudah, mula menabung untuk ke sana. Kawanku yang bersetuju untuk bersamaku ialah yaya. Kami merancang untuk pergi ke China pada bulan jun sewaktu cuti sekolah. Aku harap perancangan kali ini berjaya dilaksanakan. AMin. Mudah-mudahan. Kawan-kawaku yang lain bagaimana? mau ikut tak?

2 comments:

cikgu siti hazreen said...

Insyaallah, aku join :)

MeL said...

thank you kakak...hehe