"kau lain, kau cikgu bolehlah..."

satu lagi ayat yang membengangkan aku apabila mendengarnya,,
"KAU LAIN, KAU CIKGU BOLEHLAH..." ataupun
"KAU TAKPE,..KAU PANDAI.."
"KAU TAKPE,. KAU MASUK UNIVERSITI"

Ingat senang ke nak masuk u?
Ingat senang ke aku nak jadi cikgu?
Ingat senang ke aku dapat apa yang aku ada hari ini?
Apa, aku meniru ke masa peperiksaan?
Aku pakai orang dalam ke untuk jadi cikgu?

Aku memang hangin tahap cipan
nak je aku kata-
"sapa suruh tak belaja rajin2 dulu?"
"habis aku jadi cikgu salah aku lah...?"

Cakap banyak pon tak guna...
Bukan orang faham..
Kalau nak cerita macam mana aku susah payah semasa belajar, dari aku kecil hingga dewasa,..sampai esok, lusa pun tak habis...

Comments

Betul! orang tak tahu betapa susahnya kita nak dapat apa yang kita dapat hari ini...

Popular Posts